Danone si za tvrzením stojí a tvrdí, že je vědecky podložené. Což je právě i součástí reklamy. Firma si chtěla nechat zdravotní prospěšnost jogurtů schválit Evropským úřadem pro bezpečnost potravin (EFSA), jenže tento požadavek stáhla.

Úřad bude na začátku června zasedat a chce změnit pravidla schvalovacího procesu. Potom chce Danone žádat znova.

„Dvě naše žádosti pro výrobky Activia a Actimel, pro které mělo být vydáno stanovisko EFSA v nadcházejících týdnech, byly proto dočasně staženy, aby bylo možné uplatnit při jejich schvalování tato nová kritéria, a lépe tak reagovat na očekávání spotřebitelů,“ uvedl mluvčí společnosti Miloš Štafen.

Na znění reklamy se tak nic nezmění, a to jak v zahraničí, tak i v tuzemsku. Reklama na Actimel, která tvrdila, že chrání děti před nemocemi, byla ale například ve Velké Británii loni zakázána.

Reklama se například ve Spojených státech stala součástí soudního sporu. Před několika týdny soud rozhodl, že tamní zákazníci musí být odškodněni, a to částkou 45 miliónů dolarů.