Právě dražba věcí je v Česku stále populárnější. Například na portálu Aukro lze tímto způsobem prodat nebo koupit opravdu cokoli - od knih, přes oblečení až po sběratelské předměty. Dražit zde lze i netradiční věci - například růžový postroj na psa.

„Postroj jsme nikdy nepoužili, byl to nevhodný dárek pro jorkšíra, který postroje nechce a do tohoto nikdy nedoroste, je opravdu na většího pejska,” i tak může vypadat inzerát na Aukru.

Pokud byly dárky zakoupeny prostřednictvím internetových obchodů, mohou lidé zboží vyreklamovat bez udání důvodu. Učinit tak musí ale do čtrnácti dnů od nákupu.

V obchodě výměna nemusí být možná

V kamenných obchodech záleží na domluvě s prodejci. Například řetězec s levnou módou H&M na každé účtence uvádí, že zboží je možné vyměnit do 30 dnů. Věci však nesmí být nošené, prané a musí mít originální visačky.

Zboží vyměňuje například i Tesco. „Nevhodně vybraný dárek, jako je třeba nepadnoucí oblečení z důvodu velikosti, je možné vrátit nebo vyměnit za jiný. V případě výměny zboží, cenový rozdíl zákazníkovi vrátíme nebo si zákazník za zboží doplatí. Aby mohl zákazník nevhodný dárek vyměnit nebo vrátit, je třeba, aby měl paragon a zboží mělo původní visačku a původní obal a bylo nepoškozené a nenošené. Požádat o výměnu nebo vrácení peněz může zákazník požádat v každém obchodu Tesco, podmínkou ale je, aby dané zboží bylo v sortimentu prodejny,“ řekla Novinkám mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Podle ní však nelze měnit například spodní prádlo, knihy, počítačové vybavení či drobnou elektroniku, jako například epilátory či holicí strojky.