Zatímco náklady na tisk a distribuci papírových dálničních známek se pohybují do 300 miliónů korun ročně, pro jejich elektronickou podobu počítá expertní analýza pro první rok s investičními a provozními náklady kolem 700 miliónů Kč.

„Pozitivní vliv zavedení e-kupónů jako klíčového zdroje dat pro řízení dopravy na snížení ztrát z nehodovosti však vychází na 400 miliónů korun ročně a snížení ztrát přepočítané na zpoplatněné silnice v souvislosti se zácpami dokonce na 2,25 miliardy,“ uvedl Martin Hájek z CDV. Elektronické kupóny jsou malé krabičky, které by se připevňovaly na přední sklo auta. Dobíjet je lze stejně jako mobilní telefony a jejich minimální životnost je šest let.

Podle průzkumů veřejného mínění motoristé hlavně vítají, že e-kupóny mají být na rozdíl od papírových známek přenositelné. Nebudou tedy vázány na konkrétní osobu nebo vozidlo. Elektronických kupónů, které mají v Česku nynější papírové známky nahradit od 1. ledna 2011, se ovšem řidiči možná nedočkají. Proti jejich zavedení se totiž nyní staví kontrolní výbor Sněmovny.

„Z hlediska státního rozpočtu by šlo o zbytečně vynaložené peníze. Elektronické kupóny jsou neefektivní, nehospodárné a neúčelné,“ tvrdí místopředseda kontrolního výboru Libor Ježek (ODS). Toho výbor pověřil, aby ve Sněmovně navrhl legislativní změnu, jež by zavedení e-kupónů vyřadila z už schválené novely zákona o pozemních komunikacích.