Hlavní obsah

Nejlepší obchodník druhého týdne v soutěži X-Trade Brokers Cup zhodnotil svůj vklad o 1 528 %

Novinky, X-Trade Brokers

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Komerční článek - Investiční soutěž X-Trade Brokers Cup vstupuje do své druhé poloviny. Ve čtyřtýdenní soutěži, která trvá až do 30. října, mezi sebou měří síly zkušení i méně zkušení obchodníci, kteří ke svému obchodování mohou využívat širokou paletu finančních nástrojů, od měnových párů, přes akcie a akciové indexy až po komoditní tituly.

Foto: Lee Jae-Won, Reuters

Investiční soutěž X-Trade Brokers Cup vstupuje do své druhé poloviny.

Článek

Ten soutěžící, kterému se do 30. října podaří nejvíce zhodnotit virtuální vklad 10 000 EUR, se přitom stane výhercem hlavní ceny, kterou je luxusní automobil Porsche Cayman. O zajímavé ceny se však soutěží každý týden, kdy jsou rozdělovány čtyři telekomunikátory HTC Touch Diamond2, které obdrží vždy jeden muž a žena z Česka a Slovenska, kterým se podaří během týdne dosáhnout nejvyššího zhodnocení.

A jaká jsou jména čtyř nejlepších z minulého týdne? Z České republiky se nejlepší ženou se zhodnocením 896 % stává paní Eva Šmerdová, zatímco na Slovensku byla nejlepší mezi ženami paní Petra Kurucová (1 242 %). Mezi muži pak dosáhnul nejvyššího zhodnocení v Česku pan Karel Masný (1 528 %) a na Slovensku se výhercem týdenní ceny stal pan Miroslav Krištof (773 %).

Také minulý týden byl velmi vhodný především pro ty, kteří chtěli zariskovat. Na finančních trzích totiž opět převládalo velmi volatilní obchodování, když v USA reportovalo několik velkých bank a významných společností z technologického sektoru své hospodářské výsledky za 3Q. Ty dokázaly z velké části příjemně překvapit, čehož využila i řada soutěžících, kteří se v minulém týdnu rozhodli vydělávat právě na akciích a akciových indexech.

Většina akciových titulů a indexů totiž v minulém týdnu rostla, a protože byla velká část pokynů s akciemi nákupního charakteru, byly to právě obchody s akciemi a indexy, které obchodníkům v minulém týdnu vydatně pomáhaly zhodnocovat jejich soutěžní účty.

Mezi ty nejziskovější tituly se přitom zařadily akcie společnosti Microsoft, zatímco indexům s nejvyšším kumulativním ziskem dominoval japonský Nikkei225. Jen v případě akcií Microsoftu, jejichž cena v minulém týdnu rostla o 3,8 %, přitom bylo 75 % ze všech zadaných příkazů typu BUY. Více pak obchodníci věřili již pouze růstu akcií společnosti ČEZ, kde bylo až 84 % ze všech pokynů nákupního charakteru. Sázka na ČEZ se ale obchodníkům příliš nevyplatila, protože akcie společnosti v minulém týdnu klesly o 4,6 %.

Těch největších kumulativních zisků však obchodníci, stejně jako v minulém týdnu, nedosahovali v obchodování s akciemi, ale naopak s komoditami. Mezi komoditami se přitom jednoznačným králem stal tentokrát cukr, jehož cena v minulém týdnu vystoupala o 12 %. Na růstové vlně se dokázala vyvézt celá řada soutěžících, a proto není náhodou, že tři z šesti nejziskovějších obchodů byly v minulém týdnu právě na cukru.

Největších ztrát naopak obchodníci dosahovali v obchodování se zemním plynem, jehož cena v první polovině týdne sice korigovala vysoký růst z minulého měsíce, závěrem týdne však opět rostla a uzavřela proti pondělku téměř beze změny. Nadále tak platí, že soutěžícím největší problémy dělají volatilní instrumenty bez jasného trendu, na který řada ze soutěžících často spoléhá.

Také nový týden zřejmě přinese řadu zajímavých příležitostí jak zariskovat a soutěžit o zajímavé ceny. Výsledková sezóna pokračuje a jen v příštích dnech budou své výsledky hospodaření reportovat firmy jako je Microsoft, Yahoo!, nebo Pfizer. Ke zveřejnění je navíc nachystána také celá řada makroekonomických dat, v čele s výsledky z amerického trhu s bydlením, nebo německý index podnikatelského klima IFO.

Příležitostí, jak se během dvou týdnů vyhoupnout ve statistikách, poznat bez rizika jak fungují reálné trhy a soutěžit o Porsche, je tedy rozhodně stále ještě celá řada!

Soutěžící dle občanstvív %
Češi47,11%
Slováci52,89%
Soutěžící dle pohlavív %
ženy17,85%
muži82,15%
Buy/Sellv %
buy62,53%
sell37,47%
Související témata:

Výběr článků

Načítám