Audit zkoumal menší zakázky, zadávané v užším řízení. ŘSD vždy vyzvalo pět firem, aby podaly nabídku, a Hala s konečnou platností rozhodoval, kdo z potenciálních zájemců se mezi tuto pětici dostane.

S výsledky auditu Slamečka seznámil Halu na středeční večerní schůzce na ministerstvu dopravy (MD). Na otázku Práva, co tedy konkrétně bylo zjištěno, odpověděl včera mluvčí MD Karel Hanzelka: „Nemám v této chvíli mandát, abych to sdělil. ŘSD totiž využilo zákonné pětidenní lhůty pro případné podání námitek. Poté výsledky zveřejníme.“

K auditu se rozhodl Slamečka přikročit letos v červenci na základě zpráv v médiích, že oslavy třicátých narozenin Haly, jejichž náklady měly přesáhnout 750 000 korun, se zúčastnili také zástupci některých stavebních firem.

Navíc vyšlo najevo, že českobudějovická stavební firma Edikt sponzorovala vůz, v němž Hala závodil nejméně dva roky v rallyesprintu. Podle dobře informovaného zdroje audit prokázal, že zmíněné firmy nefigurovaly podezřele často ve veřejných zakázkách, o nichž Hala rozhodoval. „Podílely se jen na dvou až třech procentech celkového objemu těchto zakázek, a navíc v konsorciích s jinými stavebními firmami,“ ujistil Právo zdroj.