Stříbrná tak vévodí tomuto pomyslnému žebříčku již devět let. Například v Evropě zájem o stříbrnou barvu vozu letos projevilo 35 procent řidičů. Na starém kontinentu jsou hned poté nejčastěji k vidění auta s černou barvou, kterou preferuje 22 procent řidičů.

Následují je modrá a bílá. Po voze s jednou z těchto barev by sáhlo 13 procent lidí.

Češi vybírají v autobazarech letos nejčastěji černé vozy

Podle údajů společnosti AAA Auto Češi letos nejčastěji vybírají auta s černou barvou, hned poté se stříbrnou. Naopak menší zájem jje o auta s bílou barvou. Ta se dokonce prodávají o dvacet až třicet tisíc levněji než srovnatelné vozy s metalickou barvou.

„To ale platí jen v segmentu zánovních vozů. U starších automobilů, jakou jsou například felicie, už nemá barva na cenu téměř žádný vliv,“ upřesnil ředitel výkupu společnosti Petr Vaněček. Podle něj mají lidé bílou barvu spojenou se zanedbanými firemními vozy. Navíc také častěji panují obavy, že na bílé bude víc vidět znečištění a případná koroze.