"ČSSD prostřednictvím Jaroslava Tvrdíka systematicky tunelovala ČSA v dobrých časech, kdy se měly vytvářet rezervy,“ uvedla Řápková. Narážela tím na současnou tristní situaci aerolinek. Firma v pololetí prodělala 1,8 miliardy korun. Kvůli dohadům ohledně záchranného plánu společnosti vstoupili piloti do stávkové pohotovosti. [celá zpráva]

ČSA ponechaly prohlášení Řápkové bez komentáře. Vyjádření Jaroslava Tvrdíka se Novinkám nepodařilo sehnat, protože nebere telefon.

"Tito loupeživí rytíři sociální demokracie měli jediný úkol - nevýhodně nakoupit nesmyslné množství letadel, 50 vozů Audi a utratit stamiliónové rezervy za podivuhodné právní služby. Pan Tvrdík o fous unikl trestnímu stíhání, nechápu, kde bere předseda ČSSD Paroubek morální sílu, obviňovat současný management ČSA, který hasí napáchané škody jeho nejbližších spolupracovníků z nekompetentnosti,“ stojí v prohlášení Řápkové.

Paroubek: Řápková přihlížela tunelování ČSA za Topolánkovy vlády

Podle šéfa ČSSD Jiřího Paroubka naopak ČSA přišly o 90 procent majetku během tří let vlády Mirka Topolánka. "A to za velmi podivných okolností. Dnes je  (ČSA - pozn. red.) na pokraji bankrotu," uvedl Paroubek ve středu večer v tiskovém prohlášení.

"Do dozorčí rady ji prosadil bývalý ministr dopravy za ODS Aleš Řebíček a během svého působení si Ivana Řápková vydělala několik stovek tisíc korun," uvedl Paroubek na adresu Řápkové.

Analytik: Špatné vedení ano, ale tunelování ne

"Jedna věc je, že pan Tvrdík vedl firmu špatně, že vynakládal desítky miliónů na analýzy trhu, že to za něj vlastně řídily poradenské firmy, že koupil dvacet letadel, že to bylo moc, ale na druhou stranu je koupil levně. Nebylo ale prokázáno, že by firmu nějak úmyslně poškozoval nebo snad tuneloval,“ řekl Novinkám Jan Procházka, analytik společnosti Cyrrus, který situaci v ČSA sleduje.

"Prostě to jen nebyl krizový manažer z oboru a neměl zkušenosti s řízením tak velké firmy,“ dodal Procházka. 

Podle Řápkové byla chyba, že v době po 11. září 2001, kdy se letecký trh propadal, nakoupily ČSA nové stroje. Linky však tehdy nebyly vytížené. Proto přišla firma s novými destinacemi, které však také neuspěly.

Řápková zdůrazňuje, že současný management zahájil plán na záchranu společnosti. Vedení navrhlo svým zaměstnancům plán, který počítá například se snížením platů a propouštěním. To se však nesetkalo s kladným ohlasem.

"Ti lidé si musí uvědomit, že se jim buď plat sníží, nebo přijdou o práci nadobro, krachy různých leteckých společností jsou jasným varováním,“ uvedla Řápková s tím, že Paroubek populisticky popouzí piloty proti vedení ČSA.