Slib byl obsahem vystoupení prezidenta firmy Radomíra Lašáka na středeční tiskové konferenci, kde vysvětloval složitou situaci společnosti a možnosti její záchrany.

"Chceme ukončit tuto patovou situaci a zajistit přežití firmy v krizi a dokončení privatizace. A chceme ukončit tu negativní kampaň," uvedl Lašák. Podle ministra financí Eduarda Janoty by v případě dohody odstoupila kvůli zachování kontinuity při privatizaci část představenstva, například prezident s někým dalším. "Není možné připustit žádný chaos a lze to zvládnout," uvedl ministr.

Průměrný plat v ČSA je 62 000 korun. Průměrný plat pilotů je 212 000 korun.

Lašák má v poslední době celou řadu kritiků. Bouří se proti němu například piloti, kteří kritizují prodej majetku společnosti kvůli vylepšení hospodářských výsledků. V úterý piloti žádali zástupce státu o Lašákovo odvolání.

Návrh dohody
1.
Snížení mezd pilotů o 30 procent; úspora 480 miliónů Kč (ze současného průměrného platu pilota 212 000 Kč snížení na 148 000 měsíčně.
2.
Snížení mezd ostatních zaměstnanců o 15 procent; úspora 480 miliónů Kč.
3.
Zmrazení vyplácení zaměstnaneckých benefitů do doby skončení ekonomické krize, minimálně do konce roku 2010; úspora 220 miliónů Kč.
4.
Po podpisu dohody odchod managementu či jeho části.

Podobně jako piloti hovoří i někteří politici. Kritikou nešetří například KDU-ČSL. Před několika dny se přidal i šéf sociální demokracie Jiří Paroubek. Podle něj vedení ČSA manažersky selhalo a Lašák by měl sám rezignovat.

Firma vykázala v pololetí ztrátu 1,8 miliardy korun, za celý rok by hospodaření mělo skončit se ztrátou dvě miliardy. Vedení proto již oznámilo řadu úsporných opatření. Hodlá například propustit až 860 lidí ze 4600, zbavit se šesti letadel z 50 a zásadně omezit letový řád.

V plánu je i další prodej majetku, například obchodů DutyFree na letišti. Dozorčí rada všechny zmíněné kroky podpořila či vzala na vědomí s tím, že se uskuteční až po ukončení procesu privatizace, když se firma neprodá. Podle předsedy rady Ivana Kočárníka jsou tyto kroky nezbytné k přežití ČSA.