Z 81 květnových testů benzínu neprošlo šest a z 98 odběrů nafty, neprošlo hned deset. Tolik špatných vzorků ještě letos ČOI za jediný měsíc nenašla.

"V měsíci květnu opět došlo oproti minulým měsícům k nárůstu zjištění vzorků pohonných hmot, které neodpovídaly požadavkům českých technických norem, a to především u automobilových benzínů," uvedla mluvčí ČOI Kamila Juhaňáková.

Výsledky jsou každý měsíc horší a horší. A kdo si myslí, že může být v klidu, protože jezdí na plyn, se plete. "V měsíci květnu byly zjištěny závady u všech druhů pohonných hmot," řekla Juhaňáková.

Padesát tisíc za opravu motoru

Česká obchodní inspekce stále trvá na svém - rozdává sice pokuty, ale jména hříšníků tají. Prý jí ve zveřejnění brání zákon o státní kontrole. Řidičům to vadí, protože některým špatná nafta zničila motor.

Například pan Kamenický zaplatil za opravu bezmála 50 tisíc korun - v servisu mu napsali, že mu motor zničila právě nekvalitní nafta. "Jak já poznám, u které pumpy je kvalitní nafta, nebo není kvalitní nafta? Co s tím mám dělat?“ ptá se poškozený řidič.

 

Jak já poznám, u které pumpy je kvalitní nafta?poškozený řidič


Panu Hesovi pro změnu špatná nafta rozbila sondu, která řídí spalování v motoru. "Jedna stojí 6,5 tisíce korun. To znamená 13 tisíc plus práce,“ říká Hes.

Ministerstvo čeká na vyjádření soudu

Televize Prima v březnu kvůli utajování informací podala žalobu na ministerstvo průmyslu a obchodu, které má ČOI na starosti.

"My teď připravujeme vyjádření pro Městský soud v Praze k této žalobě,“ říká mluvčí ministerstva Tomáš Bartovský. Nový ministr Vladimír Tošovský chce počkat na verdikt soudu. Prý nechá na něm, aby udělal jasno v tom, zda inspekce má nebo nemá právo hříšníky tajit.

"Já jsem o tomto sporu přesvědčený, že soudy nemohou rozhodnout věc jinak než v neprospěch České obchodní inspekce,“ řekl Oldřich Kužílek, autor zákona o svobodném přístupu k informacím.