Článek
Porsche se loni snažilo spolknout svého mnohem většího rivala Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Porsche si ale kvůli snaze převzít Volkswagen nabralo spousty půjček a postupně nashromáždilo dluhy za zhruba devět miliard eur (asi 241,4 miliardy Kč).
S příchodem finanční krize ale management Porsche zjistil, že obsluhu všech dluhů přestává zvládat, což automobilku donutilo z původního záměru vycouvat a o převzetí Volkswagenu už se nesnažit. Teď, když je tento pokus u konce a záměr převzít Volkswagen se obrátil proti Porsche, snaží se firma alespoň o těsnější spolupráci s Volkswagenem.
Přestože nyní Porsche žádá o pomoc vládu, snaží se alespoň distancovat od ostatních automobilek, které spolu s pomocí přijímají i určité záruky. O ty ale Porsche zájem nemá.
Německo má program na záchranu průmyslových firem, jehož mohou využít ty podniky, na které tvrdě doléhá současná hospodářská a finanční krize. "My si nechceme brát peníze na úkor daňových poplatníků," tvrdí ale Porsche a místo toho žádá vládu, aby poskytla samostatnou půjčku, nikoli z uvedeného záchranného programu.
Státní bankovní skupina KfW, která záchranný fond spravuje, ale uvedla, že pokud bude nějaká půjčka vyplacena, pak to bude ze státního programu na podporu průmyslu. Program má k dispozici zhruba 100 miliard eur a pomoci už se rozhodla využít řada firem. Německo má exportně orientovanou ekonomiku a propad poptávky ve světě na německé firmy doléhá velmi tvrdě.