Na mezinárodním Sympoziu Mosty 2009 v Brně to uvedl provozní ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jiří Volek. Vzhledem k ekonomické krizi však silničáři nemají v nejbližších letech šanci, že se potřebných miliard dočkají.

Na pozemních komunikacích je v ČR celkem 16 453 mostních objektů. Z nich bylo 1352 postaveno ještě před rokem 1900, a dalších 4090 mostů vyrostlo na silnicích v letech 1901 až 1950. Řidiči tedy nezřídka projíždějí i přes mosty starší než sto let.

„Kdybychom v tuto chvíli měli jednorázově 34 miliard korun, tak jsme z nejhoršího venku. Ročně by pak ale ještě ŘSD muselo investovat až 3,5 miliardy Kč,“ prohlásil v Brně bývalý šéf Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Pavel Švagr.

Zatímco dříve SFDI přispíval také na opravy komunikací nižších tříd, od roku 2005 je to už pouze záležitostí krajských rozpočtů. Kvůli dlouhodobému zanedbávání oprav je tak v havarijním stavu 44 procent ze 49 tisíc kilometrů silnic nižších tříd a 1705 z 12 520 mostů, které na nich stojí.
Kromě dlouhodobého podfinancování oprav a nedostatečné údržby je nejvýraznější příčinou chátrání mostů výrazný nárůst dopravy.

Na dramatickému zhoršení stavebního stavu mostů v celé zemi se ale podle Volka podepsaly i vstupní vady ještě před stavbou a při stavbě mostu. To znamená špatné projekty a nekvalitní materiály, které stavbaři použili.