Pro podporu prodeje automobilů už zavedlo šrotovné například Německo, Francie a Rakousko.

Předseda vlády potvrdil, že pokud bude projekt šrotovného na Slovensku úspěšný, tuto částku bude možné zvýšit. Definitivní výši šrotovného a hranici ceny automobilu, do které se příspěvek bude vyplácet, určí vláda příští týden. Šrotovné bude určeno jak fyzickým osobám, tak i živnostníkům a právnickým osobám. "Musí se jednat o automobil, který je minimálně deset let starý a musí být evidován na území Slovenské republiky ke 31. prosinci 2008, aby nedocházelo ke spekulacím se starými vozidly," upřesnil Fico.

Šrotovné by mělo zvýšit prodej hlavně vozidel nižší střední třídy, které na Slovensku vyrábí PSA Peugeot u Trnavy a Kia u Žiliny.

Zástupce opozice v Radě pro hospodářskou krizi Vladimír Tvaroška upozornil, že zavedení šrotovného slovenské ekonomice příliš nepomůže. "Až 98 procent automobilů vyrobených na Slovensku směřuje do zahraničí. Toto opatření je projevem solidarity," konstatoval Tvaroška.

Připustil to také premiér Fico. "Nelze očekávat, že jakákoli opatření, která schválíme na podporu prodeje automobilů, výrazným způsobem pomohou naší ekonomice. Musíme počítat, že tím budeme podporovat dovoz automobilů na Slovensko, protože není možné přijímat diskriminační opatření," dodal Fico.