"Tento zákon dává Detroitu a Americe šanci vrátit se zpět do kolejí," prohlásila předsedkyně Sněmovny Nancy Pelosiová těsně před hlasováním.

Záchranné krátkodobé úvěry by měly GM a Chrysleru umožnit, aby do března přežily a odvrátily hrozící bankrot. Ford okamžitou pomoc nepotřebuje a chce pouze přístup k úvěru v případě zhoršení situace. Fond byl schválen již v září a byl určen k podpoře vývoje úspornějších a ekologických vozů.

Vláda dostane většinu

Vláda se za poskytnuté úvěry stane největším akcionářem automobilek a bude jmenovat "automobilového cara", jemuž se firmy budou zodpovídat. "Car" bude mít vliv na podobu restrukturalizace a bude moci zadržet úvěry v případě, že firmy nepokročí ve změnách. Bude také moci doporučit, aby firma, která nesplní podmínky pro úvěry, vyhlásila bankrot a pokusila se o restrukturalizaci v režimu ochrany před věřiteli.

Prezident George Bush spolu s řadou republikánských zákonodárců vyjadřoval pochyby, zda budou automobilky schopny dlouhodoběji přežít. Jeho nástupce Barack Obama se zasazoval o pomoc, zdůrazňoval však, že by měla být podmíněna restrukturalizací automobilek. Řada zákonodárců ale zastává názor, že o osudu firem by měl rozhodovat trh, nikoli vláda zatížená rekordními rozpočtovými deficity.