Současná výrobní kapacita továrny je 200 tisíc vozů, nižší produkce v příštím roce podle představitelů HMMC souvisí s postupným náběhem výroby. Světová finanční krize by podle Kima neměla výrobu nošovické továrny výrazně ovlivnit.

Výstavba továrny v Nošovicích začala loni v březnu. Firma během stavby několikrát postupovala v rozporu se stavebním zákonem, když např. oproti původním stavebním povolením změnila parametry hal, změny nejprve fakticky provedla a teprve poté požádala stavební úřad o povolení.

Stavební úřad v Dobré za to firmě vyměřil tři pokuty v celkové výši dva milióny korun a změny dodatečně povolil. Kim Ok-čo na otázku, proč k porušování stavebního zákona docházelo, odpověděl: „Původní plán souvisel s dokumentací, kterou jsme předali pro územní řízení, územní rozhodnutí a stavební řízení. Ta dokumentace pocházela z roku 2005 a počátku roku 2006. Nicméně později došlo ke zdokonalení celkového projektu, jak ušetřit energii, jak změnit určité budovy, změny se týkaly minima, jak v rozsahu, tak minima budov. Realizovali jsme tyto nápady na zlepšení, což se dostalo do konfliktu se stavebním zákonem.“

 foto: Právo/Anna Bortlíčková

HMMC nyní zaměstnává 1800 lidí, pokračuje nábor na druhou směnu, kterou závod spustí od března 2009. Na přelomu roku by stav zaměstnanců měl dosáhnout 2200 lidí, při plné kapacitě výroby pak 3400. Korejská investice v Nošovicích dosáhne 1,12 mld. eur.

Hyundai Motor je největším výrobcem automobilů v Koreji a šestou největší automobilkou na světě. „Prodejní plán pro rok 2010 a 2011 je šest miliónů aut, z toho polovina bude vyrobena v Koreji a polovina v ostatních výrobních závodech. V tu dobu bude plná kapacita našeho závodu 300 tisíc vozů, což bude představovat jednu dvacetinu z celkového objemu výroby. S ohledem na celosvětovou krizi jsem přesvědčen, že prodej velkých aut bude stagnovat a prodej malých a středních aut půjde nahoru,“ řekl Kim Ok-čo s tím, že malá a střední auta v celkové struktuře vozů Hyundai představují 65 procent objemu prodaných automobilů.