Zastaralý vozový park patří k největším problémům drah, jeho kompletní obnova by si vyžádala desítky miliard korun.

V prvním pololetí začalo na tuzemských kolejích jezdit 15 nových Regionov. Jde o modernizované verze nejrozšířenějších "motoráčků" řady 810. Varianta se třemi vagony stojí 37 miliónů korun, dvouvozová souprava vyjde na 21 miliónů. Celkem mají dráhy těchto vlaků 61. Klasických motorových vozů jezdí přitom asi 500.

Za tři nové pantografy CityElefant zaplatily dráhy přes 600 miliónů korun. Jde o nejdražší v současnosti nakupované vlaky. Jednotky, které mnozí strojvůdci považují za lepší než pendolino, jezdí v Praze, Středočeském, Pardubickém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Nyní jich dráhy provozují 37, dalších 23 je objednáno.

Celkem hodlají dráhy letos do nových vozů investovat 3,6 miliardy korun, což je zhruba o 900 miliónů více než loni. Podle vedení firmy by však bylo potřeba alespoň 20 miliard ročně, aby se zabránilo dalšímu chátrání. České dráhy nyní mají asi 1000 lokomotiv a 4000 osobních vagonů, jejichž průměrné stáří přesahuje 20 let.

Průměrné stáří elektrických pantografů je 27 let, výjimkou však nejsou ani čtyřicetiletí veteráni.