Na dalších místech se drží Kaufland (s tržbami 35 miliard korun), Glubus (23 mld. Kč) či Penny Market (18,6 mld. Kč). Podíl českých firem na tržbách se od roku 2003 zvyšuje. Mezi ty nejúspěšnější patří Geco Tabak, Peal, HP Tronic či Hruška.

Z žebříčku je patrné, že loňský rok zaznamenal posun supermarketového segmentu do trhu convenience. V letošním roce do něj zasáhne řetězec polské Žabky, která v Praze otevřela v dubnu první prodejnu. Během několika měsíců by Žabek mělo být několik desítek.

Convenience:
Menší formát prodejen, které kromě potravin prodávají i další věci každodenní potřeby, například drogistické zboží. Tomu by měla odpovídat i cenová kategorie.

„Změny na trhu souvisejí také s trendy, které působí již řadu let a postupně sílí. Tedy obrat nakupujících ke kvalitnějším čerstvým potravinám, návrat zákazníků do specializovaných řeznictví, pekáren a prodejen s čerstvou zeleninou a rostoucí síla specializovaných formátů v nepotravinářském zboží,“ stojí ve zprávě.

Top 50 slovenských obchodů zvýšilo v loňském roce své tržby o 113,7 procenta na 183 miliard slovenských korun. I zde jsou v první desítce nadnárodní obchodní společnosti.