Společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) od 1. března zvedá ceny u vybraných značek o tři procenta, u Becherovky pak o pět procent.

"Téměř rok a půl jsme drželi ceny na stejné úrovni, nicméně vzhledem k současnému výraznému zdražení vstupů do výroby, energií, skla či kartonových obalů jsme již nuceni jít s cenou nahoru,“ řekl generální ředitel JBKB David Haworth.

Ostatní likérky už ceny zvýšily

Kvůli drahým surovinám zdražily i další likérky. Například ústecká Granette, výrobce Staré myslivecké či Vodky 42, na začátku února zvedla ceny v průměru o dvě procenta. Do tří procent zvedla ceny Fruko Schulz, výrobce Absinthu.

Všichni se shodli, že ceny by se v obchodech či hospodách měly projevit v těchto dnech. "Obchody bývají předzásobeny, proto se zdražení může projevit se zpožděním dvou až čtyř týdnů,“ řekl Novinkám obchodní náměstek Fruko Schulz Ladislav Kremlička.

Další velký hráč na trhu lihovin Stock Plzeň Božkov hýbal s cenami již v lednu. Avšak již tenkrát řekl Novinkám obchodní ředitel Stocku Richard Švéda, že první změny by dle odhadu mohli zákazníci pocítit právě v březnu.

Stejný krok od soboty jako likérky učiní i Bohemia Sekt, výrobce vín a sektů, a to přibližně o čtyři procenta.