Hlavní obsah

Pottera měla do Teska dodat firma Vltava Stores

Novinky, Tomáš Holý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA
Aktualizováno

Kauza kolem údajných padělků posledního dílu Harryho Pottera v češtině nabírá rychlý spád. Poté, co se do celého případu vložil i antimonopolní úřad, se přiznala firma, přes kterou měly jít knihy do tuzemského řetězce Tesco. Ten se však k věci zatím nechce vyjadřovat.

Článek

"Není to žádné tajemství. Od nás to přes prostředníka šlo do Teska,“ řekl Novinkám ředitel firmy Vltava Stores Josef Suchánek.

Podle něj se Vlatav Stores k tomuto kroku rozhodla poté, co jim Albatros měl slíbit exkluzivitu v prodeji knihy na internetu, což ale nedodržel. "My jsme od nakladatelství odebrali vetší počet knih, jenže pak jsme zjistili, že je nabízí i další severy. Báli jsme se, že by nám pak knihy zůstaly na skladě, proto jsme větší část ztrátově prodali přes prostředníka Tesku," vysvětlil Suchánek.

Dodal, že exkluzivitu měli potvrzenou písemně. K rozhodnutí zbavit se velké části nákladu vedla i úvaha, že od března budou pravděpodobně velké řetězce tlačit cenu dolů, proto by mohl mít internetový obchod problém knihy prodat.

Tesco bylo jediný obchod, kam se Vlatava Stores Pottera prodalo.

V kauze kolem celosvětově populární knihy o čarodějném učni Harry Potterovi jde o práva na distribuci a hlavně cenu knihy. Původně měl být sedmý díl ságy v prodeji během února pouze v knihkupectvích, a to za cenu 549 korun.

O několik dní později se však výtisky dostaly i do sítě prodejen Tesco, a to za cenu o padesát korun nižší. To se nelíbí nakladatelství Albatros, které knihu oficiálně na tuzemském trhu distribuuje. Proto chtělo okamžitě zastavení prodeje.

Do hry vstoupil i antimonopolní úřad 

Tesco se k věci zatím vyjadřovalo pouze lakonicky a mlžně. "Naším dodavatelem není Vltava Stores, je to někdo jiný. Jmenovat ho zatím nechceme,“ řekla Novinkám mluvčí firmy Jana Matoušková.

Podle ní se tak chtějí vyhnout zbytečnému zatažení jejich dodavatele do celého mediálního procesu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám