Kromě nového vylepšeného designu se rychlovlaky mohou pochlubit i razantním zrychlením. Zatímco TGV mohly vyvinout maximální rychlost 300 kilometrů v hodině, u AGV už je tomu až 360. Společnost se nebojí srovnání s největším letadlem současnosti, to Airbusem A 380.

Navíc každý vlak má motor hned pod podlahou v každém vagonu, přitom straší modely měly motory jen dva - na konci a začátku soupravy.

Prototyp vlaku v dílně.:. Prototyp vlaku v dílně.foto: Reuters/HO

Na 25 souprav AGV koupila soukromá italská společnost. Třicetiletý kontrakt ve výši 1,5 miliardy eur podepsaly společnosti před několika dny. Do provozu půjde v roce 2011, ale Itálií se vlaky poženou „jen“ rychlostí 300 kilometrů za hodinu.

Alstom je světový specialista na energetické a dopravní systémy. Obrat firmy je necelých 17 miliard eur za rok. Působí ve více než 70 zemích světa, kde zaměstnává na 75 tisíc lidí. Společnost je mimo jiné zapsána i na pařížské, londýnské a newyorské burze. Před 27 lety uvedla firma do provozu první rychlovlaky TGV.

Francouzský rychlovlak AGV:. Francouzský rychlovlak AGVfoto: Profimedia

AGV může jet rychlostí až 360 kilometrů v hodině.:. AGV může jet rychlostí až 360 kilometrů v hodině.foto: Profimedia

Rychlovlak AGV je vylepšeným typem již 27 let fungujících TGV.:. Rychlovlak AGV je vylepšeným typem již 27 let fungujících TGV.foto: Reuters/Regis Duvignau