Velké řetězce se na celkových tržbách podílejí téměř dvěma třetinami, přesně 63,7 procenta. To je o více než dva procentní body více než v roce 2006. Vyplývá to z analýzy, kterou na základě dat Českého statistického úřadu zveřejnil Svaz obchodu a cestovního ruchu.

V hypermarketech podle výzkumů utrácí především za potraviny 38 procent domácností. Diskontním řetězcům dává přednost 25 procent lidí. "Obliba supermarketů po poklesu v předchozích letech zůstala spíše stabilní a činila 16 procent. Stejně tak menší samoobsluhy udržely svou loňskou pozici se 14procentní úrovní preferencí,"uvedl jednatel výzkumné společnost Incomaresearch Tomáš Drtina.

Obchody v Česku zaměstnávají 244 849 lidí, z toho velké řetězce 128 000. Na českém trhu loni působilo 15 maloobchodních firem, které zaměstnávaly více než 1000 lidí

Řetězce vydělaly téměř 300 miliard

Se statistickými daty koresponduje průzkum společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod, podle kterého deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných výsledků vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun.

Nejvíce utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl, které patří do německé obchodní skupiny Schwarz. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na tuzemském trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.