Fischer jako bývalý majitel Charter Air a cestovní kanceláře Fischer figuruje nyní ve třech konkurzech. První je veden na majetek Fischera jako fyzické osoby, druhý na majetek Charter Air a třetí na sebe Fischer nechal prohlásit sám v Německu.

Jako první zapsal sporná letadla do konkurzní podstaty správce konkurzu na osobní majetek Fischera. V něm věřitelé podle advokátů správce konkurzní podstaty uplatňují pohledávky ve výši téměř miliardy korun. Posléze se letadla dostala i do konkurzní podstaty v konkurzu na majetek Charter Air, která údajně dluží 250 miliónů korun.

Stroje Boeing 737 v hodnotě půl miliardy korun stojí od Fischerova krachu bez využití na pražském ruzyňském letišti. Fischer míní, že letadla patří obchodní společnosti Aircraftleasing Meier & Fischer (AMF) registrované v Německu, a proto nemohou být zahrnuta do konkurzní podstaty jeho osobního majetku.

Rozsudek bez významu

Správce konkurzní podstaty se proto odvolal k Vrchnímu soudu v Praze. Ten v úterý odvolání uznal jako oprávněné, rozsudek odůvodnil ale čistě formálně. Podle soudu o dalším osudu letadel rozhodne teprve určovací žaloba, kterou Fischer podal v kauze svého osobního majetku. Jako důvod soud uvedl, že letadla byla nejdříve zapsána do konkurzní podstaty právě tam.

Advokáti obou stran se shodli, že úterní rozsudek nemá velký praktický význam. Klíčové bude, jak soudy rozhodnou v případě konkurzu na Fischerův osobní majetek. Fischer přesto výrok soudu považuje za vítězství. "Soud uznal, že letadla neměla být nikdy do konkurzní podstaty Charter Air zapsána," řekl po jednání.

O určovací žalobě bude rozhodovat městský soud v Praze koncem října.