"Když jsme volali do cestovky, co se děje, řekli nám, že kancelář vyhlásila bankrot a že máme vše vyřešit s Českou pojišťovnou," řekla Novinkám jedna z cestujících, která měla do Turecka odletět, Olga Pavlíková.

CK ji prý v posledních dnech, kdy mělo několik jejích klientů problémy s ubytováním, opakovaně ujišťovala, že všechno je vpořádku, vše je zajištěno.

Na letišti večer čekalo několik desítek lidí. Pro většinu byly informace o tom, že se zájezd nekoná, překvapením. Jednatel a spolumajitel firmy Tunc Südogan odmítl informaci o úpadku komentovat.

Turisty dopraví zpět na své náklady pojišťovna

Dopravce nedopraví zpět ani turisty, kteří mají zítra letět zpět do ČR. V Tunisku zůstane dál, zřejmě bez ubytování, 110 lidí, v Turecku 164 lidí. Jejich návrat tak bude na bedrech České pojišťovny, u níž byla I´m travelling pojištěna proti úpadku.

V minulosti ve většině podobných případů vzaly klienty na palubu letadel jiné cestovní kanceláře.

CK: byla to jen nedorozumění

Cestovní kancelář I´m travelling neměla v úterý problémy poprvé. O víkendu TV Prima informovala, že někteří klienti neměli v Turecku zaplaceno ubytování a museli si jej na místě sami hradit. [celá zpráva]

Kancelář na to reagovala slovy, že informace zbytečně vyvolávají paniku. Uvedla, že problémy nastaly kvůli nedorozumění.

"Přestože CK v předstihu několika měsíců dostala celý pobyt zaplacený, do Turecka zástupci již peníze nezaslali, a tak turisté nyní nebydlí na objednaných hotelích, ale na hotelu Charlton a ne jak jim bylo slíbeno, u moře, popsal Novinkám otec jedné z klientek. Ta prý do Turecka odletěla 17. července s manželem a dětmi. Rodina musela ubytování na místě znovu hradit.