"Chceme trať prodat někomu, kdo bude mít dostatek finančních prostředků na její obnovu," řekl k vysokým nákladům na zprovoznění Cubr.

"Případný zájemce by mohl trať přebudovat na cyklostezku, ale i zde budou náklady podobně vysoké, protože by se musely vytrhat a odvézt koleje a položit asfaltová vrstva," podotkl Cubr, podle kterého má trať zůstatkovou hodnotu kolem 12 miliónů korun.

"Svazek obcí v okolí tratě měl o železnici zájem, ale zdála se jim cena vysoká," podotkl Cubr, podle kterého nemůže SŽDC ze zákona trať jednoduše darovat. Podle Cubra by SŽDC na obnovu tratě prostředky nenašla, takže jedná o jejím prodeji už rok.

Kraj nemá o trať zájem

"Nechtěli bychom trať ani zadarmo a věřte, že stát by nám ji rád předal za korunu," hodnotil hejtman kraje Josef Pavel (ODS). "Máme své starosti se silnicemi a nemůžeme si jako hobby vzít ještě železnici. To by bylo moc. Stačí, že budeme kupovat železničářům nové vagóny, aby se příliš nezdražilo jízdné. Bylo by to navíc nesystémové, kdybychom o trať projevili zájem," odmítl také hejtmanův první náměstek Jan Zborník (ODS), podle kterého SŽDC požádalo v dopise kraj o stanovisko ke trati.

"Odepsali jsme, že jsme připraveni v případě, kdy kdokoliv trať obnoví, přispívat mu na osobní železniční dopravu v rámci základní dopravní obslužnosti," uvedl Zborník.

"V podstatě jsme dali najevo, že máme zájem o to, aby se trať provozovala. Pak bychom samozřejmě ale redukovali v té trase autobusové spoje," podotkl náměstek. V Horním Slavkově na radnici o prodeji tratě nic nevěděli. "Opravdu? Tak to je pro mě úplná novinka," podivoval se hornoslavkovský místostarosta Jaromír Kuttner (ČSSD). "Musíme se o té záležitosti pobavit ve vedení města," dodal.

V minulosti měli podle informací Práva o železnici zájem také někteří soukromí dopravci, kteří ale chtěli provozovat pouze nákladní železniční dopravu. Zájem projevilo rovněž občanské sdružení, jež chtělo na části tratě provozovat šlapadla.