"Investoři mají v oblibě firmy s dobrou finanční pověstí, která je pro jejich plány a rozhodování velice důležitá. Vybudovat dobré jméno společnosti trvá roky, jeho ztrátu ale může způsobit jediná špatná zpráva. Získat dobrou pověst zpátky pak trvá velice dlouho," shrnul trend jeden z respondentů.

Za nejdůležitější faktory ovlivňující budování silné finanční pověsti označilo 60 procent dotázaných kvalitní informace o finančních výsledcích a 54 procent dobrou komunikaci a transparentnost. Ovšem to, co pomáhá dobré jméno získat, jej také může naopak i poškodit. Více než polovina respondentů totiž uvedla, že mají časté výhrady ke kvalitě finančních informací a prognóz, což oslabuje jejich důvěru ve vedení některých firem.

Prestiž a důvěryhodnost firmy vytvářejí stejnou měrou její výsledky i její vrcholní představitelé. Osobní renomé generálního a finančního ředitele považuje za zásadní faktor získání důvěry 80 procent dotázaných. Někteří výslovně uvedli, že postoj a chování členů firemních orgánů má přímý vliv na to, zda považují informace o výsledcích firmy za důvěryhodné.

"Investoři nyní berou firemní skandály velmi vážně, což změnilo jak jejich postoj vůči firmám, tak i hodnoty, které hledají u vedení společnosti," upozornil partner Ernst & Young zodpovědný za podnikové poradenství a služby v řízení rizik v ČR Jan Fanta. Dříve byla podle něj důležitá jen kvalita účetního výkaznictví a finanční síla firmy, ale v dnešní době je pověst klíčovým faktorem v hodnocení investiční atraktivity společnosti.