"Tesco, které je přítomné na všech čtyřech trzích visegrádského regionu, se dostalo na první místo v pořadí zákaznických preferencí poprvé v historii," řekl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.

V minulých letech vedl pořadí diskontní řetězec Biedronka, a to díky silnému postavení na velkém polském trhu. Nyní Biedronce připadla druhá příčka a tyto obchody preferuje deset procent středoevropských zákazníků.

V Česku vede Kaufland a Lidl

V posledních dvou letech se Tesco v Česku pořádně rozmáchlo. Koupilo supermarkety firmy Edeka a hypermarkety Carrefour. Nyní v ČR provozuje 46 hypermarketů, 32 supermarketů, šest obchodních domů a 11 čerpacích stanic.

Loni Tesco v Česku utržilo 38,5 miliardy korun. Proti roku 2005 je to nárůst o 16 miliard a zároveň největší růst tržeb ve srovnání s ostatními řetězci. Na první místo co do tržeb to však zdaleka nestačilo - nejvíc totiž Češi loni utráceli v obchodech skupiny Schwarz, jež provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. V nich nechali celkem 43,5 miliardy korun. Tesco se dělí o druhé a třetí místo s Aholdem (Hypernova a Albert).