"Dospěli jsme k závěru, že spojující se soutěžitelé budou i nadále na vymezeném trhu v České republice čelit konkurenci ze strany dalších firem. Mezi ně patří nejen řada specializovaných prodejců drogistického zboží, například dm-drogeriemarkt, Rossmann, ale i obchodní řetězce," uvedl mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Christián Chalupa. 

Prodejny Teta tím získají na starost drogistické výrobky Procter&Gamble, ReckittBenckiser, Colgate&Palmolive, Vileda, LAKMA či Bielenda, které distribuoval Mistr Distribuce. Ten v loňském roce vykázal tržby za prodej vlastních výrobků a služeb 1,14 miliardy korun. Firma nyní spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a je dceřinou společností logistické firmy ESA.

Síť specializovaných obchodů Teta na konci roku 2005 v Česku měla 516 prodejen a její loňský obrat činil 3,6 miliardy korun. Letos počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by měl díky fúzi ještě narůst.

Droxi sdružuje 130 obchodů. Dosud patří do skupiny Meinl. Ta už loni prodala kvůli ztrátovosti své české supermarkety Julius Meinl nizozemskému Aholdu, provozovateli prodejen Albert a Hypernova. Společnost Droxi se z červených čísel dostala loni, vykázala zisk téměř 60 milionů při tržbách 1,6 miliardy korun. Firma Schlecker má nyní v Česku 19 prodejen, v Německu je to ale největší drogistický řetězec, který má přes 10 000 obchodů.

Drogistické zboží dnes prodávají také obchodní řetězce a v omezené míře i lékárny.