Pilotní provoz měl být zahájen již 1. prosince. Ministerstvo dopravy však testování nepovolilo. Firma prý posunula desítky mýtných bran až o stovky metrů oproti původní domluvě. K tomu ale stát nevydal žádná povolení. Kapsch je podle svého vyjádření na spuštění mýtného systému technicky připraven. [celá zpráva]

Ředitel Kapsch ČR Karel Feix tvrdí, že nikdo ze subdodavatelů firmy při stavbě bran zákon neporušil. "Nikdo z našich subdodavatelů, kteří realizují výstavbu těchto věcí, nepostupoval bez souhlasu státních institucí. Tyto věci byly dokonce v řadě případů dělány na výslovné přání Ředitelství silnic a dálnic, které požadovalo přemístění těchto subjektů s ohledem na technické nebo jiné aspekty," řekl Feix v programu ČT24. Připustil však, že při ohlašování staveb mohly nastat drobné administrativní chyby.

"Pokud Kapsch dodá veškeré potřebné záležitosti a žádosti budou úplné a bezvadné, tak si myslím, že ty povolení získá, a pak se budeme bavit o zkráceném pilotním provozu, který by končil 31. prosince," uvedl Hodač s tím, že ministerstvo není ochotno akceptovat stavbu, která vykazuje právní vady.

Jak dále řekl, Kapsch dokáže přistoupit na zkrácení pilotního projektu. Pokud bude možné tuto část spustit do pátku 8. prosince, bude podle něj systém od 1. ledna fungovat.

Případný zkrácený pilotní provoz, ošetření rizik s tím spojených a technické podmínky spuštění systému má řešit druhý dodatek ke smlouvě s Kapschem. O něm nyní obě strany jednají. Dodatek musí být podepsaný do 15. prosince.

Mýtné by měly od 1. ledna 2007 platit kamióny nad 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Druhá fáze počítá se zavedením mýta na 1198 km vybraných silnic I. třídy do poloviny příštího roku.