Hlavní obsah
Velký městský okruh v úseku Žabovřeská, který se dostal do nečekaných problémů. Foto: Vizualizace MMB

Velký okruh v Brně se zpozdí o několik měsíců

Ražba půlkilometrového tramvajového tunelu ve skále nebo budování silnice vedle nábřeží nad řekou Svratka se zpozdí a začne nejdříve na podzim. Proti stanovisku Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zrušil zakázku na stavbu druhé etapy Velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská, může investor podat rozklad. Řešení spočívá na mnoha jednáních a termín konečného výroku si nikdo netroufne odhadnout.

Velký městský okruh v úseku Žabovřeská, který se dostal do nečekaných problémů. Foto: Vizualizace MMB
Velký okruh v Brně se zpozdí o několik měsíců

„Pokud bychom přistoupili na argumentaci antimonopolního úřadu a rozklad nepodávali, museli bychom celé zadávací řízení opakovat. To by znamenalo, že se stavba zpozdí o zhruba čtyři až pět měsíců,“ řekl David Fiala, ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Podle mě není nic diskriminačního na tom, když chceme oprávnění pro montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení
David Fiala

Verdikt ÚOHS vzbudil v Brně hodně emocí. Vedení ŘSD i ve spolupráci s brněnským magistrátem v současné době zvažuje, jaký zvolí další postup v kauze více než miliardového projektu.

Antimonopolní úřad totiž rozhodl o zrušení kvůli nadbytečnému požadavku na oprávnění ke zkouškám elektrických zařízení. Stížnost podala slovenská stavební společnost Deštrukprojekt, jež se o zakázku vůbec neucházela a má podle veřejných zdrojů roční obrat 400 eur.

„Vždycky ve výběrovém řízení požadujeme několik živnostenských oprávnění a není podle mě nic diskriminačního na tom, když chceme oprávnění pro montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení, protože stavební soubor za 150 milionů to vyžaduje,“ zdůvodnil postup Fiala.

Firma se brání

S argumenty silničářů ale firma se sídlem v Rožňavě nedaleko Košic, která podle slovenského obchodního rejstříku funguje od roku 2010, rezolutně nesouhlasí.

„Ředitelství silnic a dálnic velmi dobře vědělo, že jsme loni v prosinci ve správním řízení podali nějaké návrhy, ke kterým se také před rozhodnutím úřadu vyjadřovali. Návrhy brali na lehkou váhu a nyní je vidět výsledek. Nechci však v tuto chvíli záležitost více komentovat, jelikož rozhodnutí úřadu není pravomocné,“ řekl Právu majitel žalující stavební firmy Julius Lapdavský.

Navíc se hodlá bránit soudní cestou proti údajně nepravdivým výrokům, které zaznívají na jeho osobu. Zejména pak vůči tvrzení, že společnost jedná za někoho jiného a vykazuje roční obrat zhruba deset tisíc korun. „Je to naprostý nesmysl. Jen 3300 eur jsme uhradili za správní poplatek. Jak by takovou částku mohla zaplatit firma, která má obrat 400 eur?“ tvrdí.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků