Hlavní obsah

V historickém centru Prahy se objevily malůvky. Praha 1 tam tvoří kruhový objezd

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Kruhový objezd, který vznikl v prostoru před Prašnou bránou, náměstím Republiky a ulicemi Hybernská a na Příkopě, vyvolal polemiky o využití veřejného prostoru v centru metropole. O realizaci kruhového objezdu se zasadila Praha 1 navzdory odmítavému postoji magistrátu i Institutu plánování.

Kruhový objezd u Prašné brány Video: Novinky

 
Článek

Kruhový objezd v oblasti, která by měla být primárně určena chodcům, případně MHD, vznikl v souvislosti s obnovením obousměrného provozu v Hybernské ulici, což umožní vznik pěší zóny před Masarykovým nádražím.

„Aby toto řešení bylo možné, byl po dohodě s magistrátem schválen malý kruhový objezd mezi ulicemi Hybernskou a Celetnou a třídou Na Příkopech,” uvedla Praha 1.

Proti tomuto tvrzení se na Twitteru ohradil primátor Zdeněk Hřib (Piráti) s tím, že  se vznikem kruhového objezdu nesouhlasil ani náměstek pro dopravu  Adam Scheinherr (Praha sobě), ani Technická správa komunikací či Institut plánování a rozvoje (IPR), a o dohodě s magistrátem proto nemůže být řeč.

„Říkal jsem panu radnímu (Richardu) Burešovi už v únoru, že s tím nesouhlasím, že to je jak dopravní hřiště někam k Lidlu. Technická správa komunikací to odmítla realizovat, ale oni si objednali vlastní firmu," citovala ČTK Scheinherra.

„Uvědomujeme si, že čerstvě natřené značení vyvolalo hlasité reakce z více stran. Museli jsme postupovat podle příslušné vyhlášky a snažili jsme se v této citlivé lokalitě zvolit co nejméně invazivní řešení, jaké nám předpis umožňuje,” tvrdí radní pro dopravu na Praze 1 Richard Bureš (ODS), podle něhož nejde o trvalé řešení.

Praha 1 zároveň tvrdí, že změna pomůže lidem z okolí a bude mít pozitivní vliv na plynulost provozu tramvají v Jindřišské ulici.

Negativní vliv bude mít naopak pro chodce, mířící z hlavního na Masarykovo nádraží, kterým obousměrný provoz v Hybernské  znesnadní přecházení. Jasný není ani smysl obousměrného provozu v Hybernské mezi Dlážděnou a Senovážnou ulicí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám