Hlavní obsah
Prohlídka nedokončeného pražského tunelu Blanka Foto: Petr Horník, Právo

Tunel Blanka bude stát i po dokončení 200 miliónů ročně

I po dokončení bude kritizovaný tunelový komplex Blanka zatěžovat pražský rozpočet. Na jeho provoz totiž Praha ročně vynaloží asi 200 miliónů korun. Řekl to náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Praha na výstavbu Blanky dává každý rok několik miliard korun, celkové náklady budou zhruba 36 miliard korun. Tunel by měl být zprovozněn v roce 2014.

Prohlídka nedokončeného pražského tunelu Blanka Foto: Petr Horník, Právo
Tunel Blanka bude stát i po dokončení 200 miliónů ročně

Praha chce, aby řidiči začali tunelem jezdit před koncem volebního období, náklady na výstavbu bude ale město splácet ještě po roce 2014. Zároveň už v roce 2014 bude město platit provoz této části obchvatu. Podle Noska odhadované provozní náklady zahrnují mimo jiné peníze na odvětrávání, svícení, úklid, provoz bezpečnostního systému a odčerpávání vody.

Zajišťovat to bude pravděpodobně pražská Technická správa komunikací, která se už nyní stará o pět pražských tunelů. V rozpočtu má na tyto účely podle mluvčího Tomáše Mrázka 92,5 miliónu korun ročně. "Pokud bychom správu tunelu Blanka převzali, muselo by nám město navýšit rozpočet," řekl Mrázek.

Praze klesají příjmy

Kvůli vysokým nákladům město také v nejbližších letech nezačne stavět navazující část okruhu od Pelc Tyrolky po Štěrboholskou radiálu, který by mohl stát kolem 40 miliard korun. Tento severovýchodní úsek vnitřního okruhu získal v minulých dnech kladné stanovisko v procesu EIA, který zkoumá vliv stavby na životní prostředí.

Kvůli nedostatku peněz město nebude připravovat ani zahloubení magistrály u Národního muzea.

Praze v posledních letech klesají příjmy, metropole omezuje provozní výdaje a nezahajuje nové investice. Podle předběžných údajů by příští rok mohla mít na investice kolem osmi miliard korun, většina z toho zřejmě bude určena na tunel Blanka.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků