Hlavní obsah
V pražských tramvajích by se měly postupně objevovat jen dřevěné sedačky Foto: Stanislav Zbyněk, ČTK

Polstrované sedačky v tramvajích jsou drahé, v Praze se bude sedět na dřevu

Do šesti let by měl pražský dopravní podnik postupně vyměnit polovinu polstrovaných sedaček v tramvajích za dřevěné. Podle tiskového oddělení podniku stojí dřevěná sedačka 3500 Kč, polstrovaná více než dvojnásobek. Levnější je i údržba dřevěných sedadel.

V pražských tramvajích by se měly postupně objevovat jen dřevěné sedačky Foto: Stanislav Zbyněk, ČTK
Polstrované sedačky v tramvajích jsou drahé, v Praze se bude sedět na dřevu

Z nedávné ankety, kterou dopravní podnik organizoval, vyplynulo, že dřevěné sedačky jsou mezi cestujícími oblíbenější než polstrované nebo plastové.

"Obměna sedaček v MHD přestavuje naši dlouhodobou prioritu. Snažíme se postupně nahrazovat látkové sedačky za dřevěné, které jsou navíc i snadněji udržovatelné. S dodávkou nových tramvají typu 15T Forcity a postupnou modernizací obousměrných tramvají typu KT8N2 bychom mohli dosáhnout v roce 2018 podílu 50:50," uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel tramvaje.

Do konce letošního roku bude podle podniku po Praze jezdit 61 tramvají Forcity a 16 tramvají KT8N2 s dřevěnými sedačkami. Za šest let by se jejich počet měl zvýšit na 250 a 23. Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje výměnu také u typů T6A5, které se vyráběly především v 90. letech minulého století.

"Ověřovali jsme i cenu současných sklolaminátových sedáků v tramvajích T3. Cena se ale postupně vyšplhala až na neuvěřitelných 5000 korun za kus, proto uvažujeme i o možnosti vlastní výroby těchto sedaček v opravně tramvají, pokud to bude nezbytné," sdělilo tiskové oddělení podniku.

V současnosti má podnik ve svém vozovém parku přes 900 tramvajových vozů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků