Hlavní obsah
Jaromír Soukup Foto: TV Barrandov

Pokuta Jaromíra Soukupa. Za Moje zprávy dostal od rady 200 tisíc

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) uložila pokutu 200 000 korun společnosti Barrandov Televizní Studio za pořad Moje zprávy na Televizi Barrandov. Reportáž z loňského listopadu se podle Rady snažila cíleně ovlivnit diváky ve prospěch zájmů tvůrců pořadu.

Jaromír Soukup Foto: TV Barrandov
Pokuta Jaromíra Soukupa. Za Moje zprávy dostal od rady 200 tisíc

Část pořadu nazvaná Ryba smrdí od hlavy obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, která byla, dle názoru vysílací rady, předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit.

Případ byl podle vyhodnocení členů rady prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv vyjádření napadaných lidí a organizací.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý, snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců,“ uvedla rada v písemném zdůvodnění pokuty. Dodala, že provozovatel neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků