Hlavní obsah
Stavbaři vyměňují povrch na nejfrekventovanějším úseku dálnice D1. Snímek je z loňského července. Foto: Novinky

Na dálnici D1 se brzy vrátí uzavírky

Na nejstarší a nejzatíženější tuzemské dálnici D1 budou řidiči zřejmě už v březnu muset opět počítat s četnými uzavírkami. Mírná zima totiž nahrává tomu, aby se modernizace D1 obnovila dříve, než kalendářně skončí zima.

Stavbaři vyměňují povrch na nejfrekventovanějším úseku dálnice D1. Snímek je z loňského července. Foto: Novinky
Na dálnici D1 se brzy vrátí uzavírky

„Po zimní technologické přestávce se práce obnoví hned, jakmile bude jisté, že mrazivé počasí se už nevrátí,“ řekl včera Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Loni bylo na úsecích Šternov–Psáře, Loket–Hořice, Větrný Jeníkov–Jihlava a Lhotka–Velká Bíteš zmodernizováno celkem 51,3 kilometru D1. Letos se na prvně jmenovaných úsecích budou odstraňovat nedodělky a na úsecích Větrný Jeníkov–Jihlava a Lhotka–Velká Bíteš poběží naplno modernizace levého jízdního pásu.

Znám je už vítěz dalšího tendru

Odstartovat by však v průběhu prvního pololetí mohla i modernizace dalších tří úseků D1, na něž ŘSD loni vyhlásilo výběrová řízení.

„Znám už je vítěz tendru na úsek mezi Hvězdonicemi a Ostředkem (29. až 34. km), jímž se na doporučení hodnoticí komise, jmenované vládou, stalo sdružení firem Metrostav, Swietelsky a Hochtief,“ sdělil Studecký.

Ze sedmi uchazečů nabídlo sdružení za realizaci této zakázky druhou nejnižší cenu – 549,424 miliónu korun. Firma Serenissima Costruzioni nabízela sice cenu dokonce jen 399,427 miliónu Kč, byla však ze soutěže vyloučena pro nesplnění podmínek stanovených v zadávací dokumentaci.

V současné době běží patnáctidenní lhůta pro podání námitek neúspěšných uchazečů. V případě, že žádná z firem námitku nepodá, bude ŘSD moci s vítězným sdružením podepsat smlouvu. Práce mezi Hvězdonicemi a Ostředkem se v tom případě rozběhnou již na jaře.

Hvězdonický most v havarijním stavu

Na dotaz Práva, kdy budou známi i vítězové soutěží na dodavatele úseků Měřín–Velké Meziříčí (134. až 141. km) a Ostrovačice–Kývalka (178.–182. km), Studecký odpověděl: „Nabídky byly podány koncem loňského roku, hodnotící komise však verdikt ještě nevynesly.“

Jakmile to počasí dovolí, pustí se stavbaři také do opravy hvězdonického mostu na 29. kilometru D1. Ten je v havarijním stavu a čeká ho kompletní přestavba.

Podle diagnostického průzkumu, který loni na podzim nechalo ŘSD provést, je konstrukce mostu z roku 1977 natolik po-škozena, že objekt bylo nutné podepřít a omezit na něm průjezd vozidel. Osobní auta tak mohou tímto úsekem projíždět rychlostí nanejvýš sto kilometrů v hodině a vozidla o hmotnosti nad šest tun maximálně šedesátkou.

Modernizace dálnice D1 začala 9. května 2013. Týká se celkem 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou, rozdělených na 21 dílčích úseků. Původně ŘSD předpokládalo, že vše se dá zvládnout do poloviny roku 2019. Už teď je ale zřejmé, že modernizace se protáhne nejméně o rok.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků