Hlavní obsah

Člověk v tísni rozjel kampaň proti neonacistům

Společnost Člověk v tísni ve své nové informační kampani upozorňuje na vzrůstající hrozbu neonacismu. V klipech typické projevy neonacistů ironizuje. Některé z klipů "nabízejí" neonacisty ve stylu televizního pořadu o zvířatech Chcete mě.

Člověk v tísni rozjel kampaň proti neonacistům

Podle sdružení jsou příkladem nárůstu sebevědomí pravicových extremistů v Česku zejména jejich nedávné demonstrace v Praze a v Plzni.

Tváří kampaně NEOnácek - Chcete ho? bude zpěvák a herec Jan Budař, který pro její organizátory napsal a natočil písničku Brožurka. "Nejde o to vyhlašovat jim (neonacistům) boj, ale formou humoru je zbavit strachu, který v sobě mají," uvedl herec.

:. Kampaň NEOnácek Chcete ho? - videoklip Brožurka.

Skladbu lidé uslyší na internetové stránce projektu, na níž bude novinky o českých extremistech uveřejňovat aktivista Ondřej Cakl, který českou neonacistickou scénu dlouhodobě sleduje a dokumentuje její projevy.

:. Kampaň NEOnácek Chcete ho? - klip Daníček

O nebezpečí neonacismu bude společnost informovat na internetové stránce www.chceteho.cz, druhá větev projektu bude mířit do škol.

V rámci kampaně by také studenti uměleckých škol měli vytvořit putovní výstavu z grafik na téma extremismu. V každém městě, kde výstava zakotví, se pak budou na školách konat semináře pro studenty.

:. Rozhovor s Janem Budařem a Ondřejem Caklem

Kampaň, která stála asi dva milióny korun, ze 70 procent financovala Evropská komise. Spoty se budou objevovat především v kinech, ale organizátoři prý jednají i s Českou televizí.

Anketa
Přispějí protinacistické klipy k většímu uvědomění?
ano, lidé by se nad nimi mohli zamyslet
73.2 %
ne, klipy žádnou kritickou úvahu nevyvolají
26.8 %
Celkem hlasovalo 1762 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků