V Praze lze nalézt místo zvané Na Homoli ve Štěrboholích, kde by se dalo podobně jako v Melbournu či Montrealu využít již vystavěných několikaproudových komunikací.

"V pondělí představíme u primátora projekt s architektem Hermannem Tilkem, který projektoval okruhy F1, například malajský Sepang, Bahrajn, Istanbul, Šanghaj a další. U několika vypracoval úpravy. Tilke by měl říct, nakolik je to reálné a kolik by to stálo," dodal Charouz.

Podle něho by nešlo o nijak nákladnou stavbu. "Využity by byly dosavadní komunikace a projíždělo by se halou. Něco, jako kdyby se jezdilo přes Sazka Arenu," uvedl Charouz. "Už jsem jednal o možnosti seriálů A1GP, zámořské Champcar a německé DTM. Časem by do Prahy mohla dorazit i formule 1. Takový městský okruh by byl atraktivní i pro ni." Termín prvního závodu neuvedl. "Všechno je na začátku, ale jakmile se akce rozběhne, půjde to rychle," slíbil.

Primátor Bém: je to zajímavý projekt

Pražský primátor, místopředseda ODS Pavel Bém včera v SMS Právu napsal: "Je to nesmírně zajímavý projekt, naprosto realistický, bez faktické zátěže pro město, financovaný čistě soukromými investory, který navíc skutečně může mít šanci přivést do Prahy špičky automobilového sportu. Jednoznačně jej podporuji," zněl názor primátora.

I jeho náměstek a lídr krajské kandidátky ČSSD Petr Hulinský Právu řekl, že nápad na okruh pro formuli 1 v Praze se mu líbí.

"Je potřeba se s takovým projektem podrobněji seznámit. Je to ale zajímavá myšlenka a určitě by to Praze slušelo," uvedl Hulinský.

Hvížďala: investice jsou potřeba jinde

Projekt ovšem nevzbuzuje jen bezvýhradné nadšení. "Město má dluhy ve výši několika desítek miliard korun," tvrdil pražský zastupitel Michael Hvížďala.

"Nejsou peníze na metro nebo čističku odpadních vod. U nás se mluví o olympiádě nebo o formuli 1 a přitom chybějí finance na základní věci. Na to ať si každý udělá názor sám," řekl Hvížďala.