Původní dopravce, Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK) od úterka nejezdí, protože kraj s ním už v květnu vypověděl smlouvu a neplatí mu ztráty z provozování linek. Nový dopravce, ČSAD Česká Lípa, který dříve zvítězil ve výběrovém řízení, nemá potřebné licence. Mohl je získat nejdříve v září.

Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc opětovně vyzval ČSAD Česká Lípa k dalšímu jednání. Současně zvažuje i další varianty, kterých je prý více. Do hry podle něj může vstoupit třetí dopravce, případně soud, který by mohl na jeho žádost vydat předběžné opatření. 

Kraj se pokusil vydání licencí urychlit. Dopravce se ale brání, protože by tím mohl být porušen zákon. "Nikdo nemůže po ČSAD Česká Lípa spravedlivě požadovat, aby se zavázala na základě nezákonného postupu kraje přepravovat denně zhruba 60 000 občanů do práce, k návštěvám zdravotnických zařízení, k jednání do úřadů, a plnila tak veřejnou službu," uvedl ředitel společnosti David Mahdal.

Spekuluje se také o tom, že ČSAD Česká Lípa nebude plnohodnotnou náhradou, protože pro udržení stávajícího rozsahu dopravy nemá dostatek autobusů. Dopravce je však pro kraj mnohem levnější než ten dosavadní, protože nepožaduje tak vysoké náhrady za ztráty.

Lidé v Ústeckém kraji už třetí den řeší, jak se dostat ze svých obcí. Problémy to dělá především starším lidem, kteří nemají k dispozici auto. Lidé to řeší tím, že své sousedy vozí do práce, starostové některých obcí se snaží dopravu zajistit například skříňovými aviemi nebo minibusy. Největší problémy jsou v krušnohorských obcích, kde nejezdí vlaky.