Podle ministra nenastaly během asi hodinového výcvikového letu žádné potíže. "Udělali jsme několik manévrů, samozřejmě ne ty nejkrkolomnější, ale docela zajímavé," uvedl po přistání na pardubickém letišti.

Gripen s ministrem na palubě letěl maximální rychlostí kolem 1000 kilometrů za hodinu. Pilot mimo jiné přelétl vojenské letiště v Čáslavi a také Krkonoše. "S panem ministrem jsme letěli jak v přízemní výšce, tak po výšku 11 000 metrů. Vyzkoušel si veškeré možné výšky, které je tento letoun schopen dosáhnout, kromě nadzvukového letu a stratosféry," upřesnil pilot Mikulenka.  

Ministr chce vyzkoušet i další armádní techniku

"Bylo by trošku zvláštní, kdyby ministr, za jehož úřadování gripeny přišly, se do letadla neposadil," komentoval svůj první a zřejmě i poslední let ve stíhačce Kühnl. Kvůli značnému přetížení, jemuž byl ministrův organismus během letu vystaven, potřeboval lékařské osvědčení.

Podle mluvčího obrany Andreje Čírtka ministra k letu vyzvali stíhači. "Podle nich by bylo dobrou tradicí, kdyby každý ministr obrany, pokud mu to zdraví dovolí, jednou let nadzvukovým letadlem absolvoval," řekl Právu Čírtek.

Ministr Kühnl si během šéfování resortu obrany vyzkoušel také jízdu tankem. Přestože se jeho funkční období chýlí ke konci, chce ještě vyzkoušet i další armádní techniku. "Myslím si, že by každý ministr obrany si měl vyzkoušet nejenom let v letadle, ale také jízdu například v tanku, což jsem si také vyzkoušel, i v obrněném transportéru, až je budeme mít," svěřil se Kühnl.

Projížďku v novém transportéru Pandur II již Kühnl zřejmě nestihne, protože armáda obdrží vozy od rakouské firmy Steyr až koncem příštího roku. Rekordní kontrakt za 23,6 miliardy korun podepsal Kühnl minulý týden. Vysloužil si tak kritiku ODS, která vyhrála volby, zatímco Kühnlova US-DEU ve volbách propadla. Podle ODS totiž realizaci smlouvy dostane na starosti jeho nástupce.