"Vláda uložila ministrovi obrany, aby zahájil jednání s (vítězným) uchazečem o konečném znění smlouvy," uvedl Kühnl. Podle něj by dohoda o dodávce transportérů Pandur měla být podepsána v dubnu. Součástí smlouvy je doprovodný offsetový program ve výši 150 procent ceny zakázky.

"Aby konsorcium Steyr zajistilo co nejvyšší možnou účast místních firem na produkci, bude výrobu a servis vozidel PANDUR II 8x8 realizovat v České republice," sdělila vítězná firma ve svém prohlášení, s tím že Steyr chce převést výrobu základních vozidel Pandur II, ale i konstrukci a výrobu některých jeho variant do Vojenského opravárenského podniku v Novém Jičíně. Další varianty by se měly vyrábět ve Vojenském opravárenském podniku ve Šternberku.

Do celkového výsledku se měla cena promítnout z 50 procent, z 35 procent technické parametry a 15 procent průmyslová spolupráce, tzv offsety. Ministerstvo deklarovalo, že je ochotno za transportéry zaplatit až 25,3 miliardy korun.

Dalším faktorem v posuzování byla výše nákladů na celoživotní servis transportérů. Podle informací Práva Steyr své náklady na servis - od roku 2007, kdy by měly být dodány první stroje, do roku 2032 - spočítal na 5 miliard korun. Přičemž Patria si své práce cení dvojnásobně a pochybuje, že by konkurence své náklady na servis dokázala stlačit na polovinu.