Články v novinách společnosti Vltava - Labe - Press, které komentovaly vzhled premiérského páru, se podle soudu dotkly osobnostních práv premiéra i jeho manželky. Deník Šíp bude muset uveřejnit omluvu do patnácti dnů od vynesení rozsudku, a to na první straně a ve stejném rozsahu jako zmiňované komentáře.

"Neslýchaná sprostota vůči mé ženě byla po zásluze potrestána," komentoval rozhodnutí soudu premiér Paroubek.

Články s titulky Paroubkovi bez noblesy, Paroubkovi nemají vkus, To je oblek po starším bratrovi? a Co ten účes madam? komentovaly neupravenost manželského páru a doporučovaly páru návštěvu vizážisty.

"Články a fotografie, které měly v tomto případě informovat o vzhledu premiéra i jeho ženy, byly podle mého názoru místy dělány tak, aby vzbuzovaly úsměv," řekl v odůvodnění rozsudku soudce Evžen Sedlecký.

S verdiktem byl spokojený právní zástupce Paroubkových Petr Topinka. "Soud hlavně uznal, že články neplní svůj účel a premiérský pár zesměšňují," konstatoval Topinka.

Reakce vydavatele

Právní zástupce společnosti Vltava - Labe - Press Jiří Petrů je přesvědčený, že premiér jako veřejná osoba musí umět čelit kritice a články podle něho nebyly urážlivé. "Poradím se s klientem o možnosti odvolání," dodal Petrů.

"Osobně se mi ta fotografie také nelíbí, ale na druhou stranu ji mohli vidět všichni," řekl zástupce vydavatelství Jiří Petrů. Podle něj je úlohou novin, aby podobné události lidem zprostředkovaly.