"Pivo máme pořád vynikající," vzkazuje kupříkladu Čechům Ir James O´Reilly, jenž jim zároveň sděluje všechny výhody vstupu původně "ušlápnuté" země do Unie.

S ním a dalšími dvěma oficiálními tvářemi audiovizuální kampaně se budou moci setkat jen diváci prvního programu České televize a Novy. Televize Prima byla podle ředitelky Odboru komunikační strategie Ministerstva zahraničních věcí (MZV) Jany Adamcové na konec opomenuta kvůli "nízké sledovanosti".

Zhruba patnáctisekundové šoty doplní už dříve představené billboardy a inzeráty zachycující neexistující modelové představitele vybraných států Unie, konkrétně portugalského rybáře, rakouskou důchodkyni a španělskou řidičku autobusu.

Kampaň nejen v televizi

Vše zmíněné dohromady spolykalo více jak třetinu z dvou set miliónů korun vyčleněných státem. Souběžně s mediální kampaní, z níž bylo Právo z rozhodnutí MZV vynecháno, probíhají od ledna stovky informačních akcí.

Na telefonním čísle 800 200 200 funguje i bezplatná linka, na níž se od její vzniku do konce dubna obrátilo přes 270 tisíc lidí.

Do ulic vyjedou i tzv. modré hlídky. Dvojice mladých lidí se bude snažit přesvědčovat o výhodách vstupu ČR do EU i v malých obcích a městech. Čtrnáct automobilů pro akci bezplatně zapůjčila automobilka Škoda