„Záměr byl nikoli zastaven, ale odložen primátorem o jeden rok, než se dovybaví nebo vyřadí nejstarší autobusy s málo tlačítky,” uvedl Drápal. Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) dříve uvedl, že plán už schválil dopravní výbor zastupitelstva, kde se na něm shodli zástupci koaličních stran i opozice. Původně náměstek chtěl opatření zavést letos v červenci.

Plán Ropidu a vedení města vyvolal kritiku na sociálních sítích a také mezi zástupci důchodců a tělesně postižených. Národní rada osob se zdravotním postižením (NRZP) poslala v tom smyslu primátorovi otevřený dopis.

Hřib po protestech zatrhl plán, aby autobusy v Praze stavěly jen na znamení

“Na základě oprávněných argumentů, které mi na schůzce sdělil předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Václav Krása s návrhem zastávek na znamení v hl.m.Praze zásadně nesouhlasím," řekl předseda TOP 09 a pražský zastupitel Jiří Pospíšil.

V Praze je 2342 zastávek, z nichž je 1384 na znamení, 933 stálých a u zbylých se režimy střídají. Podle organizace Ropid, která krok navrhla, by zavedení všech zastávek na znamení přineslo roční úsporu až pět milionů korun. Zároveň by to znamenalo možnost zvýšení počtu spojů, protože řidiči by u prázdné zastávky nezastavovali a celý provoz by se tím zrychlil.

DPP provozuje asi 1200 autobusů. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, a to bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.