Hlavní obsah

Radlická radiála prodlouží kolony u Barrandovského mostu, varuje studie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ve chvíli, kdy dojde v metropoli ke zprovoznění Radlické radiály, nastanou v pražské dopravě výrazné komplikace v místě jejího napojení na městský okruh a Barrandovský most. Uvádí to studie, kterou ke stavbě vytvořilo ČVUT a která navrhuje upravit Barrandovský most i výstavbu dalšího přemostění Vltavy v oblasti Velké Chuchle.

Foto: radlickaradiala.info

Vizualizace Radlické radiály v oblasti Zlíchova

Článek

Podle studie, kterou si objednalo minulé vedení magistrátu, je Barrandovský most již nyní přetížen a přivedení dalších aut bez dalších opatření zhorší kolony v Dobříšské ve směru na Barrandovský most a na samotné nové radiále. Kvůli zahlcení by musel být zřejmě pravidelně uzavírán jeden či oba tunely, které mají na nové komunikaci vzniknout.

To bude znamenat, že se auta uzavřeným tunelům vyhnou a budou jezdit opět přes obytnou zástavbu, odkud je má nová radiála odklonit. K tomu podle Iniciativy za zlepšení Radlické radiály, která na studii upozornila a stavbu dlouhodobě kritizuje, svádí i navržené řešení některých křižovatek.

Foto: Mapy.cz

Radlická radiála

Studie ČVUT doporučuje začít řešit situaci kolem Barrandovského mostu co nejdříve a navrhuje řadu opatření. Největším je stavba nového mostu, přes který by se řidiči mohli ze Strakonické dostat na Jižní spojku bez nutnosti využít Barrandovský most. Odborníci doporučili také výstavbu nových ramp mostu a upravit napojení Radlické radiály.

Barrandovský most, po němž každodenně projede téměř 150 tisíc aut, by se měl v nejbližších letech dočkat opravy. Ta potrvá několik let a výrazně omezí dopravu. Most přitom nemá adekvátní náhradu. [celá zpráva]

Stavba za 14 miliard

„Nemá smysl, aby město utratilo 14 miliard korun za stavbu v podobě, která může způsobit kolaps dopravy na městském okruhu. Považujeme proto za nebytné, aby se projekt radiály přepracoval,” uvedl Milan Kostohryz z iniciativy. Dodal, že nynější návrh vychází ze stavu dopravy v 90. letech, který se ale výrazně změnil. Pro přepracování projektu se vyjádřil i starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti). Investorem stavby je pražský magistrát.

Foto: radlickaradiala.info

Vizualizace Radlické radiály

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám