"Cestující osobními vlaky dojedou z Domažlic do Vejprnic a na plzeňské nádraží budou pokračovat autobusy, pasažéři rychlíků dojedou z Domažlic do Nýřan, kde je první zastávka expresních vlaků, a tam přesednou na autobus. V opačném směru to bude obráceně. Autobusem do Vejprnic respektive do Nýřan a dál vlakem. Nákladní doprava je odkloněna přes Klatovy a Kdyni," řekl Chaloupka.

Poškození úseku před Vejprnicemi způsobila voda rozlitá z Vejprnického potoka, který se rozvodnil minulý víkend. "Od soboty jsme svah monitorovali. Stále se posouval a nakonec se jeho část včetně stromů utrhla. Zbylé podloží zřejmě také není stabilní. Na úseku vytvořily dvě úrovně hladiny vody. Druhá, nyní zamrzlá vodní plocha, je na protilehlé straně trati v lese, kde je poddolované území po hornické činnosti a dlouho neodčerpávaná voda vystupuje na povrch," upřesnil Chaloupka.

Oprava úseku přijde na desítky miliónů korun. Chaloupka ji přirovnal k obnově trati Stod-Hradec na Plzeňsku, jež si vyžádala více než 50 miliónů korun. Při likvidaci této největší škody po srpnových povodních v Plzeňském kraji, kterou ČD odstraňovaly až do začátku listopadu, musely stavební firmy odtěžit značné množství zeminy, vybudovat opěrné zdi podél řečiště a zpevnit trať desítkami tun štěrku.