Vestibul jedné z nejvytíženějších stanic pražského metra u křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská byl zavřený od loňského 25. září.

Během prací vyměnil pražský dopravní podnik (DPP) eskalátory, ale zabýval se třeba i průsaky v eskalátorovém tunelu, elektrorozvody či osvětlením. Nové schody by měly být energeticky úspornější i bezpečnější.

„Všechno zařízení související s eskalátory a jejich provozem prošlo kompletní výměnou. Cestující si na první pohled určitě změny všimne, došlo k výměně celého opláštění, eskalátory jsou zakryté nerezovými plechy, byly vyčištěny podhledy, takže tunel je celkově světlejší,“ řekl Novinkám technický pracovník DPP Martin Kodrle.

Eskalátory ruské výroby byly zcela vyměněny.

Eskalátory ruské výroby byly zcela vyměněny.

FOTO: archiv DPP

Řada lidí uvítala otevření vestibulu s úlevou. „Jsem z toho nadšený, konečně zase budu moct jezdit normálně. Docela mi to komplikovalo život, musel jsem jezdit tramvají,“ svěřil se jeden z cestujících oslovený Novinkami. Jiný se zamýšlel nad tím, proč to trvalo tak dlouho.

„Devět měsíců není dlouhá doba, není to jen o výměně technologie, ale i o spoustě stavebních prací, které mají své technologické postupy, které se musí dodržovat,“ hájil postup prací Kodrle.

Rekonstrukce trvala devět měsíců.

Rekonstrukce trvala devět měsíců.

FOTO: archiv DPP

„Technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let,” uvedl k rekonstrukci ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dodal, že v září podnik plánuje dokončit rekonstrukci ve stanici Náměstí Republiky a v říjnu začnou práce ve stanici Karlovo náměstí.