Krize podle něj ukázala na nebezpečné spojenectví mezi prezidentem Milošem Zemanem a předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem. Nadcházející volby podle Fialy ukážou, jakou moc má populismus a „koblihový marketing”.

„Byl to pokus od spícího premiéra a předsedy ČSSD Bohuslava Sobotky a od programově bezradného hnutí ANO v čele s Andrejem Babišem, jak zdůvodnit svoji existenci a vytvořit zdání něčeho podstatného,” vysvětlil Fiala svůj pohled na vládní krizi na tiskové konferenci nazvané Programem proti chaosu, cirkusu a ostudě.

„Nešlo o vládní krizi, ale o chaos, cirkus a ostudu,” prohlásil a dodal, že nyní je potřeba se vrátit ke skutečně podstatným věcem, což jsou volby a programy, které strany nabízejí a jsou schopny splnit. Následně Fiala připomněl, že ODS jde do voleb se silným programem, který slibuje méně byrokracie, větší svobodu a nižší daně.

Kampaň nemá být štvavá

Na to upozorní i část předvolebních billboardů, které budou po celé republice a ve všech krajích. Nemá jít přitom o štvavou kampaň, ale o pouhé srovnání. Billboardů bude zhruba 470 a z toho 90 procent bude pozitivních a zbývající desetina pak srovná práci ODS s vládnoucími stranami. „V každém kraji bude na billboardu lídr příslušné kandidátky,” dodal Fiala.

Na to, kde se ODS nechala při vymýšlení billboardů inspirovat, už začali lidé na Twitteru poukazovat. Vizuály britských konzervativců jsou podle nich totiž nápadně podobné těm, které představila ODS.

ODS je podle Fialy ochránce bezpečnosti v Česku a povede kampaň za vládu bez populistů, extremistů a komunistů. Vládní krize podle něj odhalila pevné spojenectví mezi prezidentem a lídrem hnutí ANO, což údajně zvyšuje riziko pádu České republiky na politické dno.