Hlavní obsah

Vlastníkům načerno zlegalizovaných ojetin končí lhůty, dokdy mají auta zmizet ze silnic

Právo, Vladislav Prouza

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Posledním vlastníkům ojetin načerno zlegalizovaných bývalým úředníkem z Dobrušky na Rychnovsku Radovanem Antlem končí v květnu lhůty, dokdy mají tyto vozy zmizet ze silnic. Dobrušská radnice eviduje 165 z původních 205 v zahraničí odhlášených vozů, které měly původně skončit na šrotištích v Německu, Švýcarsku a ve Francii.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Antl z pozice vedoucího odboru dopravy auta na základě padělaných dokladů zlegalizoval, za což dostal trest tří let s pětiletou podmínkou a 400tisícovou pokutu.

Úředníkův čin skoro tři roky po pravomocném rozsudku představuje pro mnohdy nic netušící současné majitele těchto aut noční můru. Auta vyřazená radnicí v Dobrušce z provozu na pozemních komunikacích začíná na silnicích zastavovat policie.

„Dvojici těchto vozů jsme už zachytili. Majitelům hrozí ve správním řízení až padesátitisícová pokuta,“ potvrdila policejní mluvčí Eva Prachařová. Vlastníkům Antlem zlegalizovaných aut končí lhůta doložit Městskému úřadu v Dobrušce platné zahraniční doklady – velký a malý technický průkaz.

Nemohou s těmito vozy jezdit po silnicích. Maximálně po domovním dvorku
tajemník dobrušské radnice Jan Šťastný

„Byli jsme povinni napravit chyby pana Antla,“ přiblížila vedoucí odboru dopravy radnice v Dobrušce Blanka Coufalová oprávněná vyřadit Antlem načerno přihlášené vozy z provozu.

„Vozidla sice mají platné české doklady, ovšem nelegálně získané, což je totéž, jako kdyby je neměla,“ vysvětlil mluvčí dobrušské radnice Miroslav Sixta. Majitelé ojetin se mohou odvolat ke Krajskému úřadu v Hradci Králové. „Odvolání jich doposud využilo okolo třiceti. Trojici se podařilo předložit požadované doklady. Ty jsme podrobili analýze. Nešlo tentokrát o padělky,“ doplnil Sixta.

Majitelé vozů, jimž vypršela lhůta pro odvolání a úřední obsílka nabyla právní moci, nyní vlastní kusy železa v ceně šrotu a ještě použitelných náhradních dílů. „Nemohou s těmito vozy jezdit po silnicích. Maximálně po domovním dvorku,“ podotkl tajemník dobrušské radnice Jan Šťastný.

Klec spadla po třech letech

Antlův případ představuje doposud nejrozsáhlejší černý kšeft s ojetinami v Česku. Radnice v Dobrušce byla celorepublikově vyhledávaným místem, odkud odhlášená auta z evropských šrotišť vyjížděla s nelegálně získanými českými doklady. Antl, bývalý policista, posílal do šrotu směřující ojetiny zpět na silnice možná tři roky.

Sazba, řekněme úplatek, za auto nelegálně vybavené platnými doklady je podle informací Práva okolo dvaceti tisíc korun. Klec spadla po policejní kontrole Antlovy agendy. Soudy úředníkovi nedokázaly úmysl a věc skončila v rovině lehkovážného lajdáctví, čemuž odpovídá i soudní verdikt. Tomu ale málokdo z Antlových bývalých kolegů věří. „Koluje zvěst, že jeho komplici se o něho dobře postarali. Na pokutu mu údajně přispěli,“ řekl Právu zdroj, který nechtěl být jmenován.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám