„Kolos zůstal v pátek před Jičínem, protože nepodjel značení nad silnicí. Do Okřínku, kde měl v pátek zůstat odstaven, tak nedojel,“ potvrdila mluvčí společnosti ČEZ Šárka Beránková a dodala, že energetici proto naplánované přepojování vedení elektrické energie v trase transportu přeplánovali z pátečního odpoledne na pondělní brzké ráno.

Nadměrný náklad měl vyjet od Jičína v pondělí ve čtyři hodiny ráno. „Pojede po plánované trase směrem do Okřínku. V této trase budeme odpojovat a opětovně zapojovat vedení nízkého napětí na čtyřech místech v Kopidlně a jedno vedení nízkého napětí v Budčevsi. Současně na několika místech dojde k několika krátkým pouze několikaminutovým výpadkům,“ doplnila Beránková.

Nadměrný náklad pak bude pokračovat dále podle původního plánu. To znamená, že by měl pokračovat z Okřínku na D11 a u Mochova po ujetí cca 50 kilometrů by měl být odstaven. V úterý ráno opět vyjede z Mochova směrem na Čelákovice, Brandýs nad Labem, Starou Boleslav, Tišice a pak již dojede do svého cíle, kterým je přístav v Mělníku, kde by měl být krátce po poledni. Ve středních Čechách omezení dodávky pocítí obyvatelé obcí Čelákovice, Záluží, Lázně Toušeň, Zápy.

Video

Transport nadměrného nákladu. Zdroj: Právo

Nadměrný náklad tvoří zásobník nasyceného aminu. „Jde o válcovou ležatou nádobu s vnitřním průměrem 5,2 metru o délce zhruba 22 metrů, šířce a výšce asi šest metrů. Zásobník váží 105 tun a jeho kapacita činí 420 metrů krychlových,“ přiblížil náklad Vladimír Kysela, generální ředitel společnosti ZVÚ Strojírny, v nichž se zásobník vyráběl.