RRTV usoudila, že pořad mohl u diváků podporovat chování ohrožující zdraví a mohl některé z nich vést k odmítání zdravotní péče. Provozovateli proto uložila pokutu.

Provozovatel stanice tvrdil, že člověku s průměrnou inteligencí muselo být zřejmé, že „tento druh pořadu může být pouze podpůrnou léčbou a nikoliv plnohodnotnou náhradou lékařské péče”.

Poukázal také na možný příznivý vliv alespoň na psychiku volajících. Zároveň uvedl, že s obdobným odůvodněním by musely být zakázány i jiné druhy alternativní medicíny, třeba homeopatie.

Od čakry, aury a plazmy k DNA

Podle mediální rady, stejně jako Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu, však pořad skutečně vyvolával riziko zanedbání zdravotní péče. Nešlo o nadsázku ani zábavu, ale o teleshoppingový pořad, přičemž nelze vyloučit, že někdo mohl informacím uvěřit a zařídit se zcela podle rad léčitelky.

Ústavní soudci konstatovali, že provozovatel stanice ve stížnosti záležitost zlehčuje. "Jakkoliv stěžovatelka (TV CZ) považuje napadená rozhodnutí za absurdní, je nasnadě, že takový přívlastek by příslušel spíše hodnocení následně 'modlitbou' zaslaného léčebného balíčku," stojí v usnesení soudce zpravodaje Jiřího Zemánka.

Moderátorka v pořadu hovořila třeba o problémech se střevy, parazity a bakteriemi v těle. "Prosím o aktivaci aura fleš, čakra fleš, DNA fleš, mentální fleš, meridián fleš, plazma fleš...," zaznělo v pořadu podle usnesení ÚS.

Verdikt o zamítnutí ústavní stížnosti padl již loni na podzim a ÚS jej nyní publikoval v databázi rozhodnutí.