Od 1. listopadu vstoupila Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) do nové zimní sezóny. TSK má ve své správě 2293 kilometrů z 3963 kilometrů komunikací na celém území hlavního města.

„Pro takzvané první pořadí, kdy při sněžení čistíme ty nejdůležitější komunikace, máme připraveno 72 sypačů. Z nich je jeden vyčleněn na údržbu tunelu Blanka a druhý na údržbu Vysočanské radiály,“ řekl František Hodan z Pražských služeb.

Posypové vozy jsou zásobeny solí, která zbyla z loňské mírné zimy. Roční spotřeba chemického posypového materiálu se pohybuje mezi 8000 až 26 000 kilogramů.

Pozor musí dávat i chodci

Nejen řidiči motorových vozidel, ale i chodci se musí mít v zimním období na pozoru. Ne všechny chodníky totiž spadají pod řádnou údržbu.

„Zhruba 25 procent chodníků, které spravuje hlavní město Praha, je zařazeno v údržbě,“ potvrdil Hodan s tím, že na úklid chodníků je najato necelých 900 zaměstnanců. Ročně podle něj vyjde hlavní město údržba silnic a chodníků na více než 500 miliónů korun.

Tramvaj s noži

Dopravní podnik (DPP) má připravenu speciální tramvaj s noži, které odřežou případné námrazy z trolejí, a samozřejmě tramvaje s pluhy.

„Každá vozovna má svůj sněžný pluh a máme dvě speciální tramvaje na nanášení glycerinu na trolej. Je to prevence proti námraze na troleji,“ řekl Novinkám technický ředitel DPP Jan Šurovský a dodal: „Jakmile klesnou teploty nebo je prognóza, tak se zapíná vytápění výhybek, aby nám nezamrzly.“

Praha do údržby letos investuje kolem 600 miliónů korun. Zimní údržbu řídí TSK a každoročně trvá od 1. listopadu do 31. března.