Vjezd kamiónům delším 12 metrů chce pražský magistrát zakázat kvůli vyřazení dostavby Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi ze seznamu projektů, které mají získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí.

KOMENTÁŘE DNE:
Velké úkoly před novou vládou se Zemanem v zádech – Úlohu vlády Andreje Babiše ve vztahu k prezidentovi analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>

Návrh bude podle Dolínka vypracován teprve v srpnu ve spolupráci s Technickou správou komunikací a dalšími odborníky. V září se k němu budou vyjadřovat městské části. Vyhlášku pak Praha pošle Středočeskému kraji, který by měl stanovit trasy pro kamióny na svém území.

Rozhodující bude délka, ne hmotnost

Město bude posuzovat auta podle délky proto, že například při výstavbě domů firmy používají mixy s betonem, které jsou sice kratší než 12 metrů, ale těžší než 12 tun, což je obvyklejší způsob regulace.

Praha reaguje na vyřazení části okruhu číslo 511 ze seznamu 11 prioritních staveb, jež by měly získat posouzení EIA ve zrychleném řízení – nově by stačilo rozhodnutí vlády a ministerstva životního prostředí. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) stavba ještě nemá územní rozhodnutí a její schvalování bude ještě složité, očekává se vstup různých spolků do projednávání. Proto má být stavba vyřazena, což by mohlo stavbu odložit o další čtyři roky.

Pražský okruh má mít po dokončení délku 83 kilometrů. V současné době je hotovo 41,3 kilometru. Úsek 511 měří 12,5 kilometru. Nyní je hotov třeba úsek od D1 k D5 a několik kilometrů na východě u Černého Mostu.